مدیرکل انتقال خون استان فارس از کاهش شدید خون و ایجاد مشکل برای بیماران در مراکز درمانی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 20 February 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مجید اکبرزاده مدیرکل انتقال خون استان فارس با تاکید بر اینکه وضعیت ذخایر خون فوق بحرانی است، گفت: چشمان نیازمندان به خون منتظر حضور نوع دوستانه شما است.

مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: هم استانی‌های ارجمند و فهیم با توجه به سرمای زمستان و کاهش حضور اهداکنندگان در مراکز اهدای خون مراکز انتقال خون استان فارس، ذخائر خونی این سازمان کاهش شدید داشته و از تمام همشهریان که همیشه یاریگر نیازمندان به خون در مراکز درمانی بوده، دعوت می‌شود با در دست داشتن کارت ملی به مراکز اهدای خون در سرتاسر استان فارس مراجعه و ما را در تأمین این مایع حیات بخش کمک کنند.

اکبرزاده اعلام کرد: مردم شیراز می‌توانند برای اهدای خون هر روز از ساعت ۸ تا ۲۱ به پایگاه‌های انتقال خون نمازی و قوامی و از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه به پایگاه سیدالشهدا در شهرک استقلال مراجعه کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس با بیان این که استان فارس به دلیل داشتن ۳ دانشگاه و ۲ دانشکده علوم پزشکی، به بیماران ۶ استان جنوبی کشور خدمات رسانی می‌کند گفت: سازمان انتقال استان فارس، خون و فرآورده‌های خونی دریافت شده از اهداکنندگان را به بیماران تالاسمی، سرطانی، زنان باردار پر خطر و حادثه دیدگان تصادف بستری در ۷۰ مرکز درمانی استان می‌دهد.

اکبرزاده تاکید کرد: شهرستان‌های کازرون، لارستان، جهرم، فسا، آباده، داراب، گراش و مرودشت دارای پایگاه ثابت انتقال خون و هر روز از ساعت ۸ تا ۱۳ آماده دریافت خون از اهداکنندگان هستند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس گفت: در دیگر شهرستان‌های استان، پایگاه‌های سیار انتقال خون در خدمت اهداکنندگان خون خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار